11 juli 2009 Lherm, Frankrijk

11 juli 2009

Na een paar uurtjes sportvliegtuigjes tekenen begint de vorm er al aardig in te komen. Het is lastig zo'n gestroomlijnd vliegtuigje helder en in de juiste proporties op papier te krijgen de ronde vormen gecombineerd met technische onderdelen en het kunststof materiaal laten zich moeilijk copieeren.

Mijn voornemen eerder te stoppen bevalt me voor dit moment goed. Tegen 6n uur ga ik toch verder, om een plekje voor de nacht te zoeken. Al snel loop ik tegen een bordje museum aan. Wanneer zo'n bord door de computer is gemaakt gaan bij mij alle voelhoorns overeind en moet ik het fijne er van weten. Bingo Otto zou hier naar toe verhuisd zijn als hij geweten had van het bestaan ervan.

Een ambachtelijk museum van de hoogste plank, niets gerestaureerd alles zo uit de werkplaats onder het stof en vet neergezet, in chronologische volgorde. Van de bediening van brug of sluis tot een vakantiebus uit 1943, een collectie paarden karren als een mini tractor op rupsbanden. Tientallen verschillende drukmachines met zetinrichting oude auto's waarvan de merken al decennia lang uitgestorven zijn, tram wagons, spoorbomen, wissels, maar ook een praam en andere voertuigen. Een oude spoorwagon welke als privé kantoor is ingericht markeert de ingang, van damwand plaat is er een dakje overheen gemaakt ter bescherming tegen zon en regen. Zoals veel attributen is alles tegen regen en direct zonlicht beschermd.

Ik heb 1.5 uur nodig gehad om als een gek het hele terrein door te lopen en te fotograferen. De eigenaren vader en zoon om een zo objectief mogelijk beeld neer te zetten, van het leven op het land maar ook in de werkplaats. De educatieve kant is ook niet vergeten. Bakkerij waar kinderen zelf hu eigen brood bakken. Smidse, houtwerkplaats. Er stond een houten langsgaboormachine en ook een houten lintzaag, met houten spaakwielen, draaibanken, te veel om op te noemen.

Wanneer u in de buurt van Toulouse vakantie houdt, moet u dit beslist zien. Alles in originele gebruikte staat. Een folder met adres gegevens vind u in het fotoblok. En zeg nou niet bij het zien van de foto's ik heb het al gezien, dit moet je gewoon voelen en ervaren. Neem een lunchpakketje mee want uitgebreide horeca is niet aanwezig. Het brood is lekker maar niet geschikt voor je kunstgebit.

Mede namens Betrand en Renoud nodig je graag uit voor een kijkje

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade