21 mei 2009 Bourges

21 mei 2009 - Bourges, Frankrijk

Donderdag 10.50 uur Vanmorgen wakker geworden in een weitje, het was zo mooi gisteravond dat ik het er op gewaagd had geen tent op te zetten, alleen een plu voor de zekerheid en een zeiltje voor de dauw.

Weinig sterren vannacht, betekend toch bewolking. Na m'n ontbijt bij het opruimen de eerste regendruppels. Snel pakken en opweg onder de plu. De temperatuur is aangenaam en het bos ruikt fris. Overal om mij heen eikenbossen, dun, dik, van alles doorelkaar. 20 Km lange weg met alleen eikenhout. het valt op dat er secuur gekapt wordt. Niet alleen et uitdunnen maar ook het uithalen van productiehout gaat heel nauwkeurig.

De bomen worden op stam verkocht en zonder te veel schade aan de andere bomen verwijderd. Extra grote eiken hebben een naam en zullen wel niet verkocht worden. Het bos is duidelijk een touristische trekpleister. Eiken van 50cm doorsnee en een 16 meter hoge stam zijn geen uitzondering, bij ons is een rechte stam van 5 meter al een uitzondering. Na twee uur wandelen passeert een motorclub die ik later wee in het cafee tref. (het regent weer)

Vandaag nog 25 kiometer voor de boeg. Ik kan weer gewoon koken dus zal er iets uitgebreids van maken, mijn brander moet eerst 5 minuten rechtop staan voor ik hem aansteek anders krijg ik maar een heel klein vlammetje.

18.30 uur De winkels waren gesloten in het laatste dorp voor de kasteellaan kreeg ik nog een half stokbrood, zodat ik voor vanavond in ieder geval wat had. De volgende plaats waar ook mijn post ligt te wachten is nog 16 kilometer, dus in ieder geval nog 4 uur lopen.

Onderweg kom ik een vervallen koetshuis bij een landgoed tegen het is open dus bij regen een mooie slaapplek het is hier zeer mooi en vooral stil. De runderen blijven op een veilige afstand mede door het gespannen schrikdraad, ik zal hier in ieder geval wat tekeningen en foto's maken. Het weer is zo mooi dat ik zeker nog tot 10 uur buiten kan zitten. Ik hoor kinderen van het landgoed nou ja als ze me wegsturen loop ik een stukje door. Drup, drup, drup toch regen.

En zo komt van mijn voorgenomen dinee niet veel terecht, champignonsoep met rijst is het enige wat er nog is. En dan voor morgenochtend thee met stokbrood, als het gas het tenmiste red anders water en brood.